woensdag 25 oktober 2017

Sinterklaas Kapoentje


Sinterklaas Kapoentje gooi wat in mijn schoentje... gooi wat in mijn laarsje... dank u Sinterklaasje!! Kunnen jullie ook niet wachten tot de Sint weer aankomt in ons land? Mijn zoontjes en ik hebben er al weer helemaal zin in. Om de gezellige sinterklaassfeer in huis te halen heb ik een lichtje gemaakt voor op onze schouw met een bijpassende kaart.

Snijd een topvouwkaart uit hagelwit van 13,5 x 13,5 cm. Snijd dessinpapier van 13 x 13 cm en plak op. Snijd zwart dessinpapier van 13,5 x 3 cm en plak op. Snijd hagelwit van 11 x 11 cm. Stempel de sterren erop met VersaMark en bewerk met Papermania Tinsel Gold en een heattool. Stempel het liedje op het papier en plak op de kaart. Stans de huisjes uit zwart en plak op goudkleurig papier. Stans de skyline met de molen en brug uit kraft, de maan uit goud, de Sint en zijn Pieten uit zwart, de mijter uit wit en de staf uit goud. Plak op de kaart. Werk de kaart af met een touwtje en enamel dots.


Voor mijn lichtje heb ik een klein glazen potje (bijvoorbeeld van de Olvarit) gebruikt. Snijd vellum van 19,5 x 10 cm. Stempel de sterren erop met VersaMark en bewerk met Papermania Tinsel Gold en een heattool. Stans de huisjes 2x uit zwart en plak op. Stans Sint en zijn Pieten uit zwart plak op. Stans de skyline met de molen en brug uit hagelwit. Knip het teveel eraf zodat het licht nog door de ramen van de zwarte huisje schijnt. Plak het vast aan de achterkant van het vellum. Plak het vellum vast op het potje en let erop dat je alleen lijm achter de huisjes en de skyline met de molen en brug doet zodat het niet door het vellum heen komt.

Gebruikte materialen:

Alphabet garland
LR0340
Holland Horizon
LR0381
Sinterklaas
LR0446
5 december
CS0982
Border Winter trees
HT1610
Decoration paper - Gold
CA3126
Do what you love
PK9149
Black & White
PL4503
























Creatables Horizon Amsterdam LR0494
Creatables Sint & Piet LR0496
Creatables Moon LR0500

Lieve groetjes, Marleen

Marianne Design heeft geen eigen winkel of webshop maar is in veel hobbyspeciaalzaken, webshops en op markten te vinden door heel Nederland, 
klik hier voor een actuele lijst van verkoopadressen.