donderdag 29 september 2016

Kerststukje


Vandaag laat ik jullie zien dat de mooie malletjes niet alleen zijn te gebruiken zijn op een kaart, maar ook uitstekend geschikt zijn voor home deco.

Ik had nog een houten sleetje (er zaten ooit badspulletjes op). Toen ik de mooie malletjes van Petra en Tiny zag begon mijn kerst hartje sneller te kloppen.


Allereerst be ik begonnen met het uitstansen van alle takjes uit diverse kleurtjes groen. Daarna de dennenappeltjes en andere takjes uit bruin karton. Op het sleetje heb ik een flinke toef sisal touw geplakt om er iets van verhoging in te krijgen. Toen dit droog was ben ik begonnen om de takjes op te plakken. Ik gebruik altijd 3D kit. Zo kun je de takjes lekker los in de kit steken en blijft het luchtig. 

Voor de kaarsen heb ik een vel papier opgerold, er zit een rietje in als basis en voor de stevigheid. Die heb ik ook op de kit gezet. Toen dit alles droog was heb ik de bruine takjes en dennenappels tussen de takjes geplakt. Daarna weer een aantal groene takjes en zo ben ik door gegaan tot het kerststukje naar mijn zin was. De poinsettia is uit roze karton en licht roze perkament gestanst. Ook heb ik er nog wat deco materiaal tussen geschoven. Als laatste heb ik mos tussen de takjes geplakt om de kit en lege plekjes op te vullen. Ik had ook nog een kerstlichtje op ijzerdraad liggen dus dat maakt het geheel af.

Gebruikte materialen:

Tiny's Pine tree branch
CR1378
Tiny's ornaments Birds
CR1380
Pine cones
LR0286
Petra's beautiful border
LR0407
Petra's Poinsettia
LR0435
Petra's Flower bowl
LR0436
Petra's Twigs set
LR0437
Petra's Larix
LR0438


Creatable Dennetak LR0181
Creatable Hulsttakjes LR0244

Houten sleetje, houten hertje, div deco materiaal, ijzerdraad lichtje op batterij, rietjes (voor de kaarsen)

Groetjes, Irma

Marianne Design heeft geen eigen winkel of webshop maar is in veel hobbyspeciaalzaken, webshops en op markten te vinden door heel Nederland, 
klik hier voor een actuele lijst van verkoopadressen.